Tehnoülevaatuse nõuded

Sujuvaks ülevaatuse läbimiseks, anname nõu, mida tehnoülevaatuse puhul meeles pidada ja kuidas selleks targalt ette valmistada. Oleme kirja pannud olulised tegurid, mis tasub autoomanikul enne tehnoülevaatusele tulekut üle vaadata ja vajadusel korda teha.

Lugemiseks kulub sul vaid 3 minutit.

Tehnoülevaatuse nõuded

Kuidas tehnoülevaatuselt läbi saada?

Tehnoülevaatuse eesmärk on kontrollida, kas sõiduk on tehniliselt korras ning vastab kehtestatud nõuetele.

Kontrolli üle kõik auto tuled

Ülevaatuse käigus kontrollitakse üle kõik auto tuled. Kui mõni auto latern ei tööta, suunatakse sõiduk korduvülevaatusele. 

Soovitame enne ülevaatusele tulekut vaadata ja kontrollida üle kõik auto tuled, et vältida tehnoülevaatuse ebaõnnestumist ilma suurema tehnilise veata. Profidiagnostik OÜ juhatuse liikme Andres Peerna sõnul on üheks peamiseks korduvülevaatusele suunamise põhjuseks mõni läbi läinud auto latern. Peerna sõnul tasub meeles pidada ka auto numbrimärgi tulesid, mis tihtilugu kipuvad autoomanikel ununema.

Veendu, et helisignaal töötab

Sõiduki helisignaal peab olema tehnoülevaatuse läbimiseks töökorras. Enne ülevaatusele tulekut testi, kas autoroolile vajutades signaal töötab.

Juhul kui signaal ei ole töökorras, tuleks see enne tehnoülevaatusele tulekut lasta korda teha.

Jälgi, et autokerel poleks liigseid roosteplekke

Mitmekülgsed ilmastikutingimused soodustavad korrosiooni teket. Kui autol on märgata juba esmaseid rooste kohti, tuleks nendele suuremat tähelepanu pöörata. Sügavata roostekahjustuste puhul võib auto muutuda liiklemiseks ohtlikuks ning tehnoülevaatuselt läbi ei pääse.

Kontrolli rehvi mustrit

Sõiduki rehvid nii suvisel kui ka sügis-talvisel perioodil peavad olema korralikud. Oluline on jälgida, et rehvidel oleks piisavalt sügav muster.

Ülevaatusel vaadatakse rehvid visuaalselt üle ning kulunud rehvide puhul on õigus auto suunata korduvülevaatusele.

Likvideeri esiklaasi täkked ja mõrad

Autoklaasi mõrad, ka kõige väiksemad, on sageli tingitud ratta alt tulnud kivist või mõnest kukkuvast objektist. Väiksed mõrad võivad aja jooksul samuti suureneda ning ohustada sõiduki juhti ning piirata nähtavust.

Mõranenud klaasi puhul suunatakse sõiduk klaasi parandusse või vahetusse. Kui märkad enda sõidukil mõra, siis likvideeri see enne ülevaatusele tulekut.

Tule ülevaatusele sooja mootoriga

Eriti oluline on diiselmootorite puhul, et auto mootor oleks ülevaatusele tulles soe, kuid seda võiks jälgida ka bensiinimootorite puhul. Külma mootoriga võib juhtuda, et CO2-e ehk heitgaaside tase on liiga kõrge. Peerma sõnul on see tõsine murekoht just talvisel perioodil.

Peerna soovitab enne ülevaatusele tulekut sõida auto soojaks ning kasuta sõites võimalusel madalamat käiku, see aitab mootorit puhastada liigsest tahmast. Nii ei esine ülevaatusel CO2 mõõtmisprobleeme.

Veendu, et sõidukis oleks olemas nõutud ohuvarustus

Auto inventar peab autos olema tegelikult kogu aeg, kuid enne tehnoülevaatusele tulekut tasub üle kontrollida, kas olemas on- tõkiskingad, ohukolmnurk ja tulekustuti. 

Ohutusvarustus tuleb ülevaatuse ajaks tõsta kättesaadavasse kohta, et ülevaatuse teostaja saaks neid kontrollida.