Pidurite kontroll Tehnoülevaatus punktides Tallinnas ja Peetris. Korras pidurisüsteem – turvaline teekond.
Lugemiseks kulub sul vaid 3 minutit.

Pidurite kontroll
Sõiduki pidurite rike on üks ohtlikemaid tegureid, mille tagajärjel on juhtunud raskeid õnnetusi. Autol võib esineda erinevad rikked, väiksemad ja suuremad, kuid pidurite seisukord, on elutähtis. Pidurid kuluvad sõites ning vajavad regulaarset hooldust ja vahetust. Kui selgub, et pidurid on kulunud, tuleks need viivitamatult korda teha.
Kuidas aru saada, et pidureid tuleb kontrollida?
Vältimaks olukorda, kus keset sõitu piduritega midagi juhtub, on vaja tähele panna, mis märke annab sõiduk oma seisukorrast. Märke pidurite kulumisest võib olla mitmeid – süttiv märgutuli armatuuril, visuaalne seisund, helid, vibratsioon või mõni muu tunnetuslik erinevus sõidu ajal.
Pidurite kulumise tunnused
- Pidurdamisel krigisevad ja kriuksuvad helid. Piduritel võib esineda roostet, kui sõiduk on pikemat aega seisnud või saanud liigselt niiskust. Selle tulemusena võib esineda pidurite kriuksumist. Kui see heli ei kao paari päeva jooksul, siis on aeg pöörduda pidurite kontrolli.
- Rooli vibratsioon. See võib olla tingitud erinevatest teguritest, kuid kui esineb ka rooli kiskumist ning piduripedaali vibratsiooni, siis on see märk, et pidurikettad võivad olla deformeeritud ja vajavad kiiremat vahetust.
- Pidurdusteekond on pikenenud. Pidurite kontrolli vajab kiiresti sõiduk, mille pidurdusteekond on pikenenud ja piduripedaal vajutades vajub alla pehmelt. Samuti tasub pidureid kontrollida, kui on vajalik piduripedaali varasemast tugevam vajutamine ehk pedaali jäikus.
- Piduriklotside visuaalne ülevaatus. Visuaalsel vaatlusel saab piduriklotside seisundist hea ülevaate. Tasub jälgida, et piduriklotsi paksus kettaga kontaktis olevas alas ei tohiks jääda alla 3-5mm.
- Piduriketta ülekuumenemine. Samuti võib iseseisval visuaalsel piduri kontrollil näha ketta ülekuumenemise tunnuseid. Terasest keta kriitiline kuumenemise piir on siis, kui see muutub erkoranžiks ning jahtudes jääb lillat tooni.
- Kärsahaisu tekkimine. Piduritelt tuleneva kärsahaisu tekkimisel soovitame koheselt sõiduk kinni pidada ning kutsuda autoabi. Autoabi ootamise ajal võtke meiega ühendust ja võimaluse korral saab sõidukit toimetada otse meie esindusse pidurite kontrolli ning vajadusel vahetusse.
Pidursüsteemi komponentide hooldus
- Enamus piduriklotside tootjad soovitavad 60 000-100 000 km tagant vahetada klotse, kuid sellel on mitmeid aga’sid, mille tõttu pole see alati hea näitaja. Parim mõõdik on klotsi paksuse jälgimine ning kui paksus on 3-5mm, siis on aeg minna sõidukiga pidurite kontrolli, kus vahetatakse klotsid ning vaadatakse üle ka muud pidurisüsteemi osad.
- Piduriketta vahetust tuleks teha, kui on ilmnenud ebaühtset kulumist, kõverdust, tugevat roostet või ketas on kulunud alla tootja poolt kehtestatud miinimumpaksuse.
- Piduritorusid ja voolikuid on mõistlik vahetada, kui need lekivad, on roostes, deformeeritud või vigastada saanud. Õigeaegne pidurite kontroll aitab hoida neil silm peal.
- Keskmiselt pidurivedeliku vahetamist tuleks teha läbides 60 000 km või iga kahe aasta tagant.
Pidurite kontroll Tehnoülevaatuse punktides Tallinnas ja Peetris
Tavaliselt pööratakse tähelepanu piduritele alles siis, kui on tekkinud rike või kahtlus. Tehnoülevaatuse käigus kontrollitakse alati pidureid, kui tegelikult on autojuhi ja tema kaasreisijate turvalisuse tagamiseks parim, kui pidurite kontrolli teostatakse vähemalt kord aastas.
Pidurisüsteemi õigeaegne hooldus on eluliselt tähtis – Tehnoülevaatuse punktides on võimalik igal hetkel sõiduki pidureid kontrollida.