19 aprill SULETUD
  • ru

Ülevaatus: Amortisaatorite / pidurite toimimine ja tõhusus, mõõdetakse staatilise katsetamise seadmel

Amortisaator peab olema töökorras ja ei tohi lekkida.

Sõiduki rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki massist teepinnale põhjustatud koormusesse (njuutonites) sõidupiduriga pidurdamisel või sõiduki keskmine aeglustus (m/s2) sõidupiduriga pidurdamisel peab vastama tabelis 2 toodud nõuetele;

Sõiduki kategooria Vähim lubatud rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki massist teepinnale
põhjustatud koormusesse (%)
Vähim lubatud keskmine aeglustus (m/s2) Sõiduki esmaregistreerimine
M1 50 4,9 Enne 29.07.2010
M1 58 5,7 Alates 29.07.2010
M2 ja M3 48 4,7 Enne 01.01.1992
M2 ja M3 (ABS piduriteta) 48 4,7
M2 ja M3 50 4,9 Alates 01.01.1992
N1 45 4,4 Enne 01.01.1988
N1 50 4,9 Alates 01.01.1988
N2 ja N3 43 4,2 Enne 01.01.1988
N2 ja N3 45 4,4 Alates 01.01.1988 kuni 29.07.2010
N2 ja N3 50 4,9 Alates 29.07.2010
O3 ja O4 40 3,9 Enne 01.01.1988
O3 ja O4 43 4,2 Alates 01.01.1988 kuni 29.07.2010
O3 ja O4 poolhaagis 45 4,4 Alates 29.07.2010
O3 ja O4 täis- ja kesktelghaagis 50 4,9 Alates 29.07.2010
L3e 50 4,9
L4e 46 4,5
L5e ja L7e 44 4,3

 

Sõidupiduri ühe ratta pidurdusjõud ei tohi erineda rohkem kui 30% sama telje teise ratta maksimaalsest mõõdetud pidurdusjõust.

Seisupiduri ühe ratta pidurdusjõud ei tohi erineda  rohkem kui 70% sama telje teise ratta maksimaalsest mõõdetud pidurdusjõust.