• ru

Värvikihi, täpsemalt pinnakattepaksuse mõõtmine võimaldab hinnata kas sõidukit on värvitud ja mis kvaliteediga. Tootja poolt värvitud sõidukite pealispinna värvikihi paksus on ca 80-150 μm. Autodel, mis ei ole saanud kannatada liiklusõnnetustes, võib värvikihi paksus erinevatel detailidel erineda, kuid erinevus ei saa olla liiga suur. Juhul kui paksus ületab 350-400 mikronit, on täiesti võimalik, et autokere pinda on konkreetses kohas pahteldatud. Tihtilugu kui sõiduk on saanud kahjustada (mõlgid jms) – siis lihtne ja soodne lahendus on kahjustus siluda pahtliga mida omakorda katab silmale ilus värvi ning lakikiht. Kehvasti ja valede töövõtetega teostatud tööd annavad endast märku aja möödudes. Meie muutuvas kliimas võib kuluda paar aastat või vähemgi, kus ebaprofessionaalsed lahendused rooste või värvi koorumise näol esile kerkivad.

Sõiduki ülevaatusel kontrollitakse sõiduki registriandmeid ning sõiduki osasid, seadmeid, sõlmi ning varustust, mille kontrollimine on jaotatud järgmistesse valdkondadesse:

1) identifitseerimine

2) pidurisüsteem

3) juhtimisseade

4) nähtavus

5) tuled, helkurid ja elektriseadmed

6) veermik ja vedrustus

7) raam, kere ja sellele kinnituvad osad

8) muu varustus

9) heitmed